wtorek, 31 lipca 2012

SCRAPOWY ELEMENTARZ - rozdz.4: Tytuł

Kolejnym elementem scrapów, który bierzemy dzisiaj pod lupę jest TYTUŁ. Jest to ważny, dopełniający zdjęcie i nadający sens scrapowi, element. Inspirację do wybrania tytułu najczęściej czerpiemy z wydarzeń przedstawionych na zdjęciu - może to być zarówno jedno trafne słowo oddające klimat zdjęcia, jak i całe zdanie wypowiedziane w tamtej chwili. Często sięga się także po cytaty z literatury czy piosenek... Tak naprawdę możliwości są nieograniczone - wszytko zależy od Waszej inwencji!

Ja chciałabym się skupić jednak nie na treści, a na formie tytułów. Specjalnie do tego celu przygotowałam scrapa z kolekcji Be Optimistic Rapakivi:


Na podstawie którego pokażę Wam jak zmienia się scrap pod wpływem zmiany treści tytułu, jego położenia i przede wszystkim podpowiem kilka materiałów, z których napis można ułożyć...

Zaczęłam od literek wyciętych z gazety i umieszczonych tuż nad zdjęciem:


Potem użyłam gotowych tekturowych chipboardów (specjalnie nie pomalowałam ich niczym, żeby uwidocznić materiał z jakiego są zrobione) i umieściłam pod zdjęciem, jednocześnie nie bojąc się zakryć fragmentu fotki:


Kolejnym pomysłem było wycięcie wyrysowanych przez siebie literek - ten napis z powodu dużych rozmiarów powędrował na dół scrapa:


Ostatni tytuł wymyśliłam nieco rozbudowany, żeby połączyć dwa rodzaje literek - pierwsza część to odbite stempelki, a druga to odręczny napis (jeżeli ktoś nie czuje się na siłach pisać odręcznie, może także sięgnąć po szablony z literkami) - dla urozmaicenia powędrował na górę scrapa:


Na koniec przeszyłam powyższy napis, żeby pokazać Wam jeszcze jedną inspirację (Ivy podpowiedziała mi, że napisy można tworzyć także z ułożonego odpowiednio sznurka, ja jednak wybrałam przeszycia, które ostatnio często goszczą w moich scrapach):


Przygotowując powyższe przykłady, kompletnie zapomniałam o naklejanych gotowych alfabetach... więc jeszcze dodatkowy scrap, tym razem z naklejkami w roli napisu:


Jak zwykle zdaję sobie sprawę, że mój elementarzowy artykuł, to jedynie liźnięcie dużo bogatszego tematu - zachęcam Was do własnych poszukiwań, eksperymentów, do kreatywnego podejścia do tematu. A jeżeli macie już jakiś ciekawy, wypróbowany patent na tytuły w scrapach, to z chęcią poczytamy o nim w komentarzach do tego posta!

Pozdrawiam,
Katrina

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękujemy za komentarz :-)