czwartek, 30 października 2014

Kurs na poinsecje

Witam Was serdecznie,
na dzisiaj przygotowałam kurs pokazujący, w jaki sposób robię poinsecje, czyli gwiazdy betlejemskie.

Na rynku dostępnych jest sporo różnych wykrojników kwiatów poinsecji, ja dziś wykorzystałam wykrojniki Magnolii oraz małe wykrojniki Marianne Design.
Kwiaty wycinam z papieru czerpanego o gramaturze co najmniej 160g.


Wycięte kwiatki rozkładam i zwilżam spryskując wodą z atomizera.


Każdy kwiatek składam, następnie skręcam pomagając sobie małymi jubilerskimi kombinerkami. Można użyć do tego celu np. pęsetę.


Kwiatki delikatnie rozkładam i pozostawiam do wyschnięcia.


Po wyschnięciu wytłaczam każdy płatek kwiatka na miękkiej macie przy pomocy dłutka kulkowego do embossingu. Następnie odwracam kwiatek i wytłaczam środek przyciskając dłutkiem.


Sklejam po 3 kwiatki (w przypadku kwiatków trzypłatkowych) lub po 2 kwiatki (w przypadku kwiatków pięciopłatkowych), za każdym razem dociskając środek dłutkiem.


Na koniec na spód przyklejam zielony kwiatek, pełniący rolę spodnich listków.


Pozostaje jeszcze uzupełnić środek kwiatka :) Idealne do tego celu będą pręciki w kiściach. W sklepiku Rapakivi jest bardzo duży wybór takich pręcików - różne kolory i rodzaje.


Tak prezentują się gotowe kwiatki poinsecji. Pozostaje tylko nakleić je na kartki :)


Zachęcam do własnych prób kwiatkowych :) Pozdrawiam Was serdecznie i życzę miłego dnia!

Klaudia



8 komentarzy:

  1. przepiękne:) dziękuję za czytelny kursik:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudny kurs myślę, że w tym roku wykorzystam :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Pewnie się przyda taki kursik :)

    OdpowiedzUsuń
  4. piękne są szkoda ze nie mam wykrojnika, bo zrobienie samych kwiatków nie jest trudne:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja to nie mam nerwów do kwiatków - ale kiedyś trafie na swoje, Twoje kwiaty zawsze podziwam

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowne poinsecje, dzięki za kursik :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za komentarz :-)